Thursday 16 de May de 2024

O alcalde visita a máquina de tren “Verderón” despois da súa rehabilitación, na que colaborou o Concello de Santiago


O alcalde de Santiago, Xosé Sánchez Bugallo, visitou esta mañá na estación de tren o histórico “Verderón”, tras ser rehabilitado gracias a un convenio asinado entre o Concello de Santiago, o Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades ea Asociación Compostelana de Amigos do Ferrocarril (ACAF). A restauración do Verderón, levada a cabo pola empresa SATECMA, permitirá a posta en marcha de múltiples actividades culturales e educativas, especialmente coa celebración do 150 aniversario do primeiro ferrocarril Galego entre Santiago de Compostela e Vilagarcía neste ano 2023.

Grazas á vontade conxunta do Concello de Santiago, a Consellería de Cultura ea Asociación Compostelana de Amigos do Ferrocarril a través da sinatura dun acordo o pasado mes de outubro, levouse a cabo unha rehabilitación íntegra do vagón ea locomotora, that istivo a cargo of Industrias Químicas SATECMA. O proxecto contou cun orzamento de 60.000 euros, dos que o Concello de Santiago fixo unha achega por import de 30.000 euros, ea Conselleria de Cultura, for outros 30.000 euro.

O obxectivo deste acordo era recuperar o vagón ea locomotora que tras máis de 30 anos estacionado á intemperie e por mor da pandemia, coa que cesaron todo tipo de actividades esenciales pola seguridade sanitaria, atopábase en estado de deterioro no seu exterior, aínda que en perfectas condiciones no seu interior.

A restauración do Verderón permitirá a posta en marcha de múltiples actividades culturales e educativas, especialmente dirixidas aos escolares co programa “Achégate ao Tren”, onde máis de 25.000 escolares xa participar ao longo dos últimos años, e onde se vai a combinar a visita da locomotora 1808 eo Verderón coa visita da estación intermodal ferroviaria e autobuses Compostelá y unha viaxe en tren á casa de Rosalía de Castro e á Fundación Camilo José Cela, entre outras. Así mesmo, en el año 2023 celebrarase o 150 aniversario do primeiro ferrocarril Galego entre Santiago de Compostela e Vilagarcía, onde temos previsto realizar múltiples actividades lúdicas e culturales.

O “Verderón” ea locomotora, actual sede da Asociación Compostelana de Amigos del Ferrocarril de Santiago (ACAF), e da sección española da Asociación Europea de Ferroviarios AEC é un conxunto único e exclusivo en España e en Europa polas súas características e serie. Tamén se trata de un caso único polo uso de este coche de gran interés histórico dentro del Patrimonio industrial ferroviario galego.

Na súa intervención, o el alcalde destacou a importancia do ferrocarril como “elemento vertebrador do territorio” e lembrou os avances desde aquela primeira viaxe en tren en Galicia, entre Cornes, en Conxo, e Carril, ata actualidade, coa alta velocidade, nun ano no que se prevé que “Santiago supere os tres millones de viaxeiros que chegan por ferrocarril”. Sánchez Bugallo reiteró “a vontade do Concello de Santiago de seguir colaborando coa Xunta de Galicia ea Asociación de Amigos do Ferrocarril para completar una remodelación do Verderón”.

Además del alcalde, na visita estaba o conselleiro de Cultura, Román Rodríguez; o presidente de la Asociación Amigos del Ferrocarril, Carlos Abellán; así como distintos miembros de la Corporación Municipal.

O “Verderón”

O “Verderón” es un vehículo de viaxeiros dos años 30, unido a una locomotora AlCO serie 1808, que no seu interior alberga una maqueta de modelismo ferroviaria de escala H0, de 6 metros de largo.

Trátase dun car de viaxeiros que foi construído por CAF (Construcións Auxiliares de Ferrocarril) en Beasain (País Vasco), no ano 1930, para a Compañía Ferroviaria de MZA (Madrid, Zaragoza, Alacante). Inicialmente foi posto en servizo como coche de Primeira e Terceira Clase. No ano 1941, coa constitución de Renfe, pasó a ser de segunda Clase, e nos derradeiros 20 anos de servizo foi adicado como coche itinerante taller e vivenda da Brigada Forestal con base en que Renfe tiña, para limpeza das malezas nas vías e os seus arredores en la Comunidad Autónoma de Galicia. Ao desaparecer a dita brigada forestal nos anos 70, o Verderón foi abandonado na estación de Santiago de Compostela.

En 1986 nació una Asociación Compostela de Amigos do Ferrocarril ACAF e decide mercalo coa finalidade de preservarlo como un vehículo de alto interés do patrimonio ferroviario galego, moi relacionado coa nosa comunidade, e tamén para que se utilice como sede social tanto da Asociación Compostelana de Amigos do Ferrocarril ACAF como na actualidade sede da Asociación Europea de Ferroviarios Sección Española AEC.

Chamase Verderón porque foi o primeiro que se construíu co chasis de chapa de ferro e pintado de cor verde, en substitución da madeira coa que se construían ata aquella época. No seu interior está formado por una sala de xuntanzas e audiovisuais, una biblioteca, fototeca do arquivo ferroviario galego, e unha oficina despacho, e un pequeño baño orixinal. Actualmente se encuentra en la explanada del patio de viaxeiros de la estación compostelá.